هرچیزی که گیر دارد و سخت است، اگر شُُل و آرام با آن رفتار کنی، می

امروز، سوار تاکسی شدم یه پیرمرد 60 ساله مثلا،‌ که با تمام قدرت رادیو گوش می کرد، رادیو صبح جمعه...فقط من تو ماشینش بودم، چون دربست بود مسیر طولانی مجبور بودم تمام مدت هم صحبتش باشم و حتی....و حتی به سوت بلبلی ها و جک ها ک&%#ـس شعر مجری های تخماتیکم رادیو که راننده قاه قاه بهش می خندید و بعد از هر خنده بلافاصله تو صورت من نگاه می کرد و منتظر لبخند من بود، از سر گشادی یه ته لبخندی نثارش می کردم...رادیو صبح جمعه کم بود،‌خودش هم هی زر می زد، ابله میدید هدفون تو گوشمه و صدای نیروانا میاد بیرون، اما بازم حرف می زد، کلا بیخیال موزیک شدم، هدفونو غلاف کردم و با تمام عمق وجود بهش دل دادم و به حرفاش گوش کردم اولش یه جورایی رحم ام اومد، اما خدایی رو اعصاب بود، دلم میخواست بهش بگم که اصلا برام مهم نیست که ماشینت ساخت چه سالیه، کلا‍ژش شله یا سفت،رانندگی زنها تو تهران خوبه یا نه، سر کرایه با مسافر چندبار دعوا کردی، حتی اینکه شب چطوری با زنت می خوابی، البته اینو نگفت. من که دیدم ول کن نیست از فلسفه قدیمیم استفاده کردم یعنی تایید کردن حرف آدما تو تاکسی، شروع کردم هرچی می گفت،‌بلافاصله سر تکون می دادمو می گفتم " بله...بله...همینطوره، اصلا درستش همینه " چه حالی می کرد،‌ تو ابرا بود انگار،‌ولی خب مهم این مغز بود که به یغما می رفت، طرف خیلی مذهبی بود تو حرفهای چرتش مدام رفرنس میداد به حدیث و قران و اینا....یه دیالوگ تاریخی داشت، وقتی که دنده ماشینش خوب جا نمی خورد، هی غر میزد، دنده ماشینشو فحش میداد....چند لحظه تو صورتش نگاه کردم،‌اونم برگشت زل زد به من، پشت چراغ قرمز بود، گفتم از دنده ماشینت شاکی ای؟ گفت " آره بابا...چند بار بردم تعمیر گاه بازش کرد..... " حرفشو قطع کردم، نمیدونم اون جمله ی امامُ شنیدی یا نه....قیافش زوم شد‌" کدومشُ؟" همون که امام سجاد (ع) می فرماد، هرچیزی که گیر دارد و سخت است، اگر شُُل و  آرام با آن رفتار کنی، میتوانی در آن موفق شوی....جمله ی آقا مصداق دقیق همین دنده اس....!!!‌طرف قیافش ملیح شد، یه ته لبخندی زد و گفت....چه حرف خوبی، چه جمله ای گفتن....دقت کردی؟ همین جمله ی کوچیکُ اگه همه مردم دنیا تو کل زندگیشون به کار ببرن،‌ همه ی دنیا سامون میگیره...و از اون جا تا آخر مسیر با یه لطافت عجیبی دنده عوض می کرد، طوری که حتی من سرویس شدم 

نظرات 5 + ارسال نظر
Somebody 4 - مرداد‌ماه - 1390 ساعت 01:03 ق.ظ

این راه حل برای هر چیزی! کاربرد داره؟ :دی

لابد دیگه!

مهدیه مترلینگ 30 - مرداد‌ماه - 1390 ساعت 12:51 ب.ظ http://mahdiye77.blogfa.com

پس چرا من هر چی با ملاطفت با پدرم صجبت میکنم سخت تر میشه...

من فقط نقل به مضمون کردم از احادیث امام سجاد! زنگ بزن پشتیبانیش

کاوه 5 - شهریور‌ماه - 1390 ساعت 07:07 ق.ظ http://www.gongekhabdide.blogsky.com

روایت است
روزی شخصی نزد امام سجاد(ع) رفتند..
ایشان نبودند.
برگشتند...!

ــــــــــــــــــــــــ
خوشم اومد از ترفندت..

احسنت....!
تنت سلامت باشه، آره تا میتونی...خلاصه دیگه

نیلا 26 - آبان‌ماه - 1393 ساعت 09:52 ق.ظ

فقط خواستم بگم خیلی بیشعور و نفهمیدم
اگه حتی مسلمونم نیستی حداقل شعور داشته باش که با اماما و پیامبرا شوخی نکنی جک نسازی'
امثال تو تازه به دوران رسیده که کله تون بوی قرمه سبزی میده و ادعای روشن فکریتون میشه اصلا از انسانیت و فهم و شعور چیزی میدونید.حتی تو کشورهای دیگه که مسلمان هم نیستن به مقدسات احترام میزارن تو حتی شعور درک این رو هم نداری.اصلا از مقام امام سجاد چی میدونی که به خود ت اجازه میدی هر چی به کله ی پوکت میرسه مینویسی
واقعا برات متاسفم

نیلا 26 - آبان‌ماه - 1393 ساعت 09:55 ق.ظ

فقط خواستم بگم خیلی بیشعور و نفهمید
اگه حتی مسلمونم نیستی حداقل شعور داشته باش که با اماما و پیامبرا شوخی نکنی جک نسازی'
امثال تو تازه به دوران رسیده که کله تون بوی قرمه سبزی میده و ادعای روشن فکریتون میشه اصلا از انسانیت و فهم و شعور چیزی میدونید.حتی تو کشورهای دیگه که مسلمان هم نیستن به مقدسات احترام میزارن تو حتی شعور درک این رو هم نداری.اصلا از مقام امام سجاد چی میدونی که به خود ت اجازه میدی هر چی به کله ی پوکت میرسه مینویسی
واقعا برات متاسفم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد